tekstPorady 

Opisy produktów – dlaczego są takie ważne ?

Prowadzenie biznesu ecommerce nie jest tak łatwe, jak wielu osobom się wydaje. Dzisiejsi klienci mają tak wiele opcji do wyboru, że dla firm jest to ciągła walka o wyróżnienie się na tle konkurencji, podobnie jak klientom coraz trudniej jest znaleźć marki, którym mogą zaufać. To, co naprawdę decyduje o sukcesie, to kombinacja elementów, a do najważniejszych należy konieczność stosowania angażujących i zoptymalizowanych opisów produktów.

Najlepszy opis produktu to taki, który zdoła opisać to, na co patrzy klient, dodając jednocześnie wartość do produktu i Twojej marki, a jednocześnie jest zoptymalizowany pod kątem SEO, co pomoże sprowadzić odpowiednich klientów do Twojego sklepu internetowego. Opisy produktów są niezbędne dla udanego ecommerce, ponieważ pomagają być bardziej widocznym w wyszukiwarkach, dzielić się informacjami, których konsumenci potrzebują do podjęcia decyzji o zakupie, a tym samym uzyskać większą sprzedaż. Chcesz wiedzieć więcej? Zwróć uwagę na następujące kwestie.

Czym dokładnie są opisy produktów?

Opis produktu to pisemny opis sprzedawanego produktu, który zawiera dobrej jakości zdjęcia i/lub filmy i powinien być stworzony z myślą o konsumencie. Opisy produktów powinny odpowiadać na wszystkie pytania kupującego, powinny być napisane w tonie odpowiednim dla Twojego potencjalnego klienta oraz powinny być kompletne, dokładne i rzetelne. W tym celu przydatne są gotowe opisy do zdjęć. Aby uzyskać najlepsze wyniki, upewnij się, że opis pisemny skupia się na cechach i korzyściach produktu, jest autentyczny i jest w stanie napędzić emocje konsumenta w kierunku zakupu. Możliwe jest opowiedzenie historii poprzez tekst i obrazy, których używasz, co również pomoże im zrozumieć, dlaczego potrzebują twojego produktu. 

Dlaczego opisy produktów są takie ważne dla Twoich produktów ecommerce?

Jeśli nadal zastanawiasz się, dlaczego opisy produktów są tak ważne, to teraz doskonale to zrozumiesz. Kiedy konsument szuka jakiegoś produktu w Internecie, zazwyczaj znajduje go na kilku stronach, ale wszędzie z tym samym, banalnym opisem produktu. Może to być frustrujące dla klienta, ponieważ oglądanie w kółko tych samych informacji nie jest przydatne i nie odpowiada na jego pytania i wątpliwości. Pokazuje też, że marka nie dba wystarczająco o swoich klientów. To może przełożyć się na ciągłe porzucanie koszyka i klientów, którzy nigdy nie wracają na Twoją stronę internetową.

Opis produktu to Twoja szansa na ujawnienie swojej autentyczności, pokazanie, dlaczego klienci powinni Cię wybrać i dlaczego Twój produkt jest idealnie dopasowany do ich potrzeb. Gdy treść opisu produktu jest zoptymalizowana pod kątem Google, zapewniasz sobie, że Twoje produkty pojawią się na pierwszej stronie wielkiej wyszukiwarki, a to dodatkowo zwiększy zaufanie klientów do Twojego sklepu internetowego. Używaj prostych słów, staraj pisać się zwięźle, podkreślaj słowa, które najlepiej pokazują korzyści płynące z Twojego produktu i nie zapomnij użyć obrazów lub filmów, które pokazują klientowi dokładnie, jak będzie wyglądał i czuł się, gdy będzie miał produkt. Opisy produktów mogą wyróżnić Cię na tle konkurencji i zwiększyć Twoje obroty. 

Jak napisać najlepszy opis produktu?

Jeśli dotarłeś tak daleko, to zapewne dlatego, że raz na zawsze zrozumiałeś, jak ważne jest dbanie o opisy produktów w ecommerce, ale jak napisać świetny opis? W tym rozdziale chcemy zaproponować Ci kilka wskazówek, które naszym zdaniem mogą być dla Ciebie praktyczne:

  • Zrób wszystko, aby napisać opis, który jest oryginalny i różni się od opisu konkurencji.
  • Bądź rzetelny i nie używaj informacji, które nie są prawdziwe lub dokładne, posiłkuj się certyfikowanymi źródłami.
  • Pisz opisy produktów z myślą o swojej buyer persona: zrozum i odpowiedz na potrzeby i pytania klienta, używaj języka, do którego klient może się odnieść, podkreśl cechy i korzyści oraz spraw, by klient wyobraził sobie, jak czułby się, posiadając Twój produkt.
  • Najlepiej jest być jasnym i zwięzłym w opisie, ale zawsze podwajać pełne informacje.
  • Wykorzystaj dobre zdjęcia i krótkie, wysokiej jakości filmy, które lepiej wyjaśnią Twój produkt, jego funkcjonalność i to, jak poprawi życie ludzi, kiedy go użyją.
  • Używaj słów sprawiających wrażenie pilności i ekskluzywności, takich jak „dostępne tylko teraz”, „kup to zanim będzie za późno”.

Powiązane artykuły