książkaPorady 

Promocja książki krok po kroku

Recenzje książek zapewniają wgląd w umysły innych osób i poznanie opinii dotyczących danego tytułu. Pomaga to czytelnikom zdecydować, czy kupić książkę, czy nie. Aby promować swoje dzieła, autorzy zazwyczaj zamieszczają recenzje na swoich stronach internetowych lub witrynach dla moli książkowych.

Jednak jeśli chodzi o promocję swojej książki, autorzy mają tendencję do pomijania recenzji jako sposobu na zwiększenie sprzedaży. Skupienie się tylko na tym aspekcie w sieci może być bardzo skuteczne, ale zarazem trudne bez wcześniejszego skupienia się na strategiach fizycznej promocji książek.

Jak wypromować książkę?

Skuteczne strategie promowania książek obejmują zarówno marketing fizyczny, jak i internetowy. Sposoby promocji książek w ramach pierwszej opcji obejmują udział w podpisywaniu egzemplarzy, przemawianie w szkołach lub na uczelniach oraz prezentowanie swoich dzieł w lokalnych sklepach.

Marketing online polega na publikowaniu pozytywnych recenzji na zaufanych blogach i stronach internetowych, a także udostępnianiu kodów rabatowych innym blogerom oraz influencerom, których znasz. Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż zarówno marketing internetowy, jak i fizyczny są przydatne, skupienie się przede wszystkim na jednym wiąże się z ograniczeniem, co prawdopodobnie spowoduje niższą sprzedaż.

Promocja książki jest trudna

Promocja książki to o tyle skomplikowane zagadnienie, że coraz więcej osób decyduje się na wydanie swoich dzieł. Równocześnie wydawnictwa pod naporem większej ilości propozycji wydawniczych oraz przesytu książkowego rynku zwracają coraz większą uwagę na filtrowanie przysyłanych tekstów. Oznacza to, że selekcja cechuje się o wiele wyższym poziomem, a tym samym mniej książek trafia na rynek. A gdy już któraś z nadesłanych propozycji zostanie wydana, zaczyna się walka o czytelnika, aby zechciał zwrócić uwagę na konkretny tytuł wśród dziesiątek podobnych.

Marzenia o zostaniu opublikowanym autorem

Dziś pisarzem może zostać właściwie każdy. Dzieje się tak, ponieważ możliwości wydania własnej powieści są o wiele większe niż jeszcze kilkanaście lat temu. Co istotne, również wiek debiutujących autorów znacząco się obniża. Obecnie nawet nastolatki mogą wydać poczytne książki, które mają szansę podbić serca rówieśników oraz starszych czytelników nie tylko w ojczystym kraju, ale i na całym świecie. Z tego względu, aby móc przebić się wśród ogromu nowych oraz doświadczonych nazwisk z pisarskiego świata, należy postawić na skuteczną strategię marketingową.

Skuteczne strategie promocji książek obejmują zarówno marketing fizyczny, jak i internetowy. Aby wszystkie działania przyniosły pozytywny efekt, warto odnaleźć odpowiednią firmę w katalogu http://www.tischer.pl, która może wspomóc w promocji. Fizyczna reklama, taka jak rozdawanie próbek na wystawach, konferencjach i seminariach to doskonały sposób na zwrócenie uwagi na wydany tytuł. Możesz także wysyłać próbki do blogerów oraz wpływowych osób w swojej dziedzinie, które mogą pomóc w promowaniu treści za pośrednictwem swojej sieci obserwujących.

Powiązane artykuły